Reklamační poriadok
Reklamačný poriadok internetového obchodu www.smokezone.sk
Tento Reklamačný poriadok upravuje podmienky a spôsob uplatnenia reklamácie na tovar zakúpený prostredníctvom internetového obchodu www.smokezone.sk, ktorý prevádzkuje:
I. Všeobecné ustanovenia
-
Tento Reklamačný poriadok bol vypracovaný v súlade s:
-
zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník,
-
zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa,
-
zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku,
-
a zákonom č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode.
Upravuje postup pri uplatňovaní práv z vád tovaru a služieb medzi predávajúcim a kupujúcim – spotrebiteľom.
-
-
Predávajúci:
Obchodné meno: Adalex s.r.o.
Sídlo: M. Hodžu 344/2, 971 01 Prievidza, Slovenská republika
IČO: 43819524
DIČ: 2022496916
IČ DPH: SK2022496916 (platca DPH podľa § 4)
Web: www.smokezone.sk
E-mail: info@smokezone.sk
Telefón: +421 949 628 286 IBAN: SK2209000000005232866949 -
Reklamácie sa zasielajú písomne na vyššie uvedenú e-mailovú adresu alebo poštou na adresu sídla spoločnosti.
-
Tento dokument upravuje vzťahy medzi predávajúcim a fyzickou alebo právnickou osobou, ktorá prostredníctvom e-shopu uskutočnila nákup tovaru alebo služieb.
-
Kupujúcim je každá osoba, ktorá odoslala objednávku prostredníctvom e-shopu.
-
Spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci podnikateľskej činnosti alebo výkonu povolania.
-
Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje len na kupujúcich – spotrebiteľov. Pre kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi (napr. firmy), môžu platiť osobitné podmienky – uvedené napr. v bode o záručnej dobe.
-
Produkty predávané prostredníctvom e-shopu môžu byť hmotné tovary, služby alebo elektronický obsah nedodávaný na hmotnom nosiči.
II. Právne odkazy a uplatňovanie zodpovednosti
-
Práva a povinnosti pri uplatňovaní reklamácie zo strany spotrebiteľa sa riadia predovšetkým:
-
zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník,
-
zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku,
-
a zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
Tieto predpisy sa vzťahujú na fyzické osoby, ktoré pri nákupe nekonajú ako podnikatelia (spotrebitelia).
-
-
V prípade, že kupujúcim je právnická osoba alebo fyzická osoba – podnikateľ, ktorý tovar alebo služby nakupuje v rámci svojej podnikateľskej činnosti, uplatňujú sa ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.
(Poznámka: Výnimky môžu byť uvedené v bode o záručnej dobe pre ne-spotrebiteľov.) -
Predávajúci informuje, že sa nezaviazal dodržiavať žiadne dobrovoľné kódexy správania podľa § 3 ods. 1 písm. n) zákona č. 102/2014 Z. z.
Kódex správania je dohoda alebo súbor pravidiel, ktorými sa podnikateľ riadi nad rámec zákonných povinností. V prípade, že by sa predávajúci v budúcnosti k takémuto kódexu prihlásil, bude to zverejnené na webovej stránke www.smokezone.sk.III. Zodpovednosť predávajúceho za vady tovaru a služieb
-
Predávajúci sa zaväzuje dodať objednaný tovar alebo službu v súlade s uzatvorenou kúpnou zmluvou – teda v dohodnutej kvalite, množstve a bez vád (vrátane právnych aj faktických).
-
Predávajúci zodpovedá za akékoľvek vady, ktoré má tovar alebo služba v čase prevzatia kupujúcim.
-
V prípade nového tovaru zodpovedá aj za vady, ktoré sa vyskytnú počas záručnej doby.
-
Pri použitých veciach zodpovedá len za vady, ktoré neboli spôsobené ich predchádzajúcim používaním alebo opotrebením.
-
Pri tovare predávanom za nižšiu cenu sa nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola táto znížená cena dohodnutá.
Odporúčanie: Kupujúci by mal vady reklamovať bez zbytočného odkladu po ich zistení.
-
-
Kupujúci má právo prezrieť si tovar alebo službu pred ich prevzatím a overiť si ich stav.
IV. Záručná doba
-
Štandardná záručná doba je 24 mesiacov od prevzatia tovaru alebo služby.
Pri použitých veciach je záručná doba skrátená na 12 mesiacov. -
Ak je na výrobku, jeho obale alebo v návode uvedená dlhšia lehota na použitie, záruka trvá minimálne do jej uplynutia.
-
Pri použitých veciach sa môže predávajúci s kupujúcim dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, najviac však na 12 mesiacov.
-
V prípade tovaru určeného na dlhodobé používanie môže byť záručná doba predĺžená podľa osobitných predpisov – napríklad len na niektoré jeho časti.
-
Na požiadanie kupujúceho je predávajúci povinný vydať záručný list. Ak to povaha veci umožňuje, postačí doklad o kúpe.
-
Predávajúci môže v reklame alebo záručnom liste poskytnúť aj dobrovoľnú záruku nad rámec zákona, pričom v takom prípade presne určí jej rozsah a podmienky.
-
Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru.
Ak má uvedenie tovaru do prevádzky zabezpečiť iný podnikateľ, záručná doba začína dňom uvedenia do prevádzky – ak bola služba objednaná do 3 týždňov od prevzatia a kupujúci poskytol potrebnú súčinnosť. -
V prípade výmeny celého výrobku začne záručná doba plynúť odznova.
-
Pri výmene časti tovaru (napr. súčiastky), začína nová záruka iba na vymenenú časť.
-
Práva zo záruky zanikajú, ak si ich kupujúci neuplatní v rámci záručnej doby.
-
Záručná doba sa predlžuje o čas, počas ktorého bol tovar v reklamácii.
-
Ak kupujúcim je podnikateľ (nie spotrebiteľ), predávajúci poskytuje záruku 12 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru.
V. Postup pri uplatňovaní reklamácie
-
Reklamáciu tovaru alebo služby môže Kupujúci uplatniť na adrese:
Adalex s.r.o., M. Hodžu 344/2, 971 01 Prievidza, Slovenská republika. -
Reklamáciu je možné uplatniť:
-
osobne v sídle alebo prevádzke Predávajúceho,
-
zaslaním reklamovaného tovaru prostredníctvom kuriéra, pošty alebo inej zásielkovej služby.
-
-
Predávajúci odporúča Kupujúcemu:
-
priložiť k reklamácii faktúru, záručný list alebo iný doklad o kúpe,
-
pripojiť popis závady alebo dôvod reklamácie,
-
nezasielať tovar na dobierku – takáto zásielka nebude prevzatá.
-
-
Kupujúci môže na uľahčenie procesu využiť reklamačný formulár dostupný na webovej stránke Predávajúceho.
-
Predávajúci vydá potvrdenie o prijatí reklamácie:
-
osobne – ihneď pri prevzatí tovaru,
-
elektronicky – bezodkladne, najneskôr spolu s potvrdením o vybavení reklamácie.
-
-
Reklamácia bude vybavená najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia.
V jednoduchších prípadoch ihneď alebo do 3 pracovných dní.
Ak je potrebné odborné posúdenie, lehota zostáva maximálne 30 dní. -
Ak sa reklamácia neuplatnila osobne, lehota začína plynúť až dňom doručenia reklamovaného tovaru Predávajúcemu.
-
V prípade reklamácie v prvých 12 mesiacoch od kúpy môže byť zamietnutá len na základe odborného posudku, ktorého kópiu je Predávajúci povinný poskytnúť do 14 dní od zamietnutia.
-
Po 12 mesiacoch môže byť reklamácia zamietnutá, no Predávajúci musí Kupujúcemu oznámiť, kam môže zaslať výrobok na odborné posúdenie.
V prípade, že sa preukáže vada, Predávajúci preplatí všetky účelne vynaložené náklady. -
Spotrebiteľ má nárok na preplatenie nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s oprávnenou reklamáciou (napr. poštovné).
-
Odborné posúdenie musí obsahovať:
-
meno a adresu posudzovateľa,
-
identifikáciu výrobku,
-
popis závady,
-
záver posúdenia a dátum vyhotovenia.
-
Ak charakter výrobku nedovoľuje jeho odoslanie, Kupujúci môže žiadať opravu priamo na mieste, kde sa výrobok nachádza, alebo si dohodnúť prepravu s Predávajúcim.
-
Záručná doba sa predlžuje o čas trvania reklamácie. Predávajúci je povinný vystaviť potvrdenie o prijatí reklamácie, oprave a jej dĺžke.
VI. Práva Kupujúceho pri uplatnení reklamácie
-
Odstrániteľná vada:
Ak má produkt vadu, ktorú je možné opraviť, má Kupujúci právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. Predávajúci je povinný zabezpečiť opravu bez zbytočného odkladu. -
Výmena namiesto opravy:
Kupujúci môže namiesto opravy požadovať výmenu tovaru, prípadne výmenu len chybnej časti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. -
Rozhodnutie Predávajúceho o výmene:
Predávajúci môže namiesto opravy ponúknuť výmenu za nový, bezchybný tovar, ak to Kupujúcemu nespôsobí neprimerané ťažkosti. -
Závažná neodstrániteľná vada:
Ak ide o chybu, ktorú nemožno opraviť a ktorá znemožňuje riadne používanie tovaru, má Kupujúci právo požadovať výmenu tovaru alebo odstúpiť od zmluvy (vrátenie peňazí).
Rovnaké právo má Kupujúci aj v prípade, ak sa tá istá chyba opakovane vyskytne po oprave, alebo ak sa na tovare objaví viacero vád naraz, ktoré znemožňujú jeho bežné používanie. -
Iné neodstrániteľné vady:
V prípade iných chýb, ktoré nie sú odstrániteľné, má Kupujúci nárok na primeranú zľavu z kúpnej ceny.VII. Záverečné ustanovenia
-
Tento Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok a Zásad ochrany osobných údajov, ktoré sú zverejnené na webovej stránke Predávajúceho.
-
V prípade zmeny Reklamačného poriadku platí, že právny vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa riadi verziou Reklamačného poriadku, ktorá bola platná a účinná v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy, až do jej zániku.
-
Tento Reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom jeho zverejnenia na webovom sídle Predávajúceho, t. j. 1.5.2025
-
-
-
-
-
-